13/3-18 Att vara vuxen

Jag är 28 år och jag räknas ju absolut som vuxen. Men när kommer man känna sig vuxen?? I många fall känner jag mig så liten. Inte som ett barn men som någon som inte iallafall är vuxen. I vissa sammanhang där det behövs en vuxen kan jag kolla mig omkring och vänta på en vuxna... tills jag kommer på att vist fasan jag är ju äldst! Jag är den vuxna, den som ska ta ansvar och veta saker!
Likaså kan jag tänka att där är barnbordet där är bordet för tonåringarna..ja men då sätter jag mig där, Haha men då känner man att man är den vuxna. När man inte alls hänger med i svängarna med alla slang och kändisar. 
 
Kommer jag någonsin känna mig som en vuxen? En vuxen är ju en förälder... Men då måste jag ju tänka om igen att jag är förälder åt två små barn som behöver en vuxen hos sig. Jag är snart förskollärare som också behöver en vuxen. Jag är tillochmed så vuxen att jag i sommar ska förnya mitt körkort som jag haft i 10 år! 
 
Så ja, jag är nog rätt så vuxen..eller? 
 
 
 
 
#1 - mamma

Du är absolut vuxen! Dessutom en väldigt duktig, stark och mogen sådan!!!

Svar: Åh tack mamma😚😍😁
Maria