11/3-18 IKEA häng och lyssna på nexstory

 Hej hej!
 
Redan en vecka sedan jag skrev. Tiden går så fort!
 
Denna vecka har jag vabbat från söndag till onsdag. Filippa blev förkyld och lite feber. De var på förskolan torsdag och fredag då jag var i skolan och jobba. Jobbade på två nya ställen och ett utav dem vill jag verkligen jobba på! Så hoppas det kommer ut en tjänst så jag kan söka den! På fredag morgonen när vi vakna så hade Elvira blivit snorig och hostade. Men var pigg och glad ända tills vi kom hem till huset på kvällen.  Då ville hon inte äta och var små gnällig. Så under natten hade hon feber godingen! Så på lördag när vi skulle till stallet så fick pappa och Elvira vara hemma och jag och Filippa åkte till stallet. Där var även mormor och Lellan som skulle kolla på. Lellan fick leda Filippa och mamma hjärtat sprängdes av stolthet! Så duktig hon var och det var ett stort leende hela tiden! Så nu varje lördag blir det stället gäng med små ponnysar! 
 
 
Efter stallet åkte vi till ikea..alltså fy!! Alla var på ikea! Det var fullt med folk vi fick inte plats någonstans så lunchen fick bli på donken ätandes i bilen! Lika fullt var det på Ica maxi! Herregud !!! Var helt slut av alla människor! 
 
Efter IKEA åkte jag hem till huset med Filippa och sen hem och började tvätta! Så kvällen bestod av tvättning och ljudbok! Lyssnat klart på en bok och jäklar så bra nu börjar jag på en annan! Så skönt att lyssna på en bok då inte tiden eller orken finns att läsa! Jag använder mig utav sidan nextstory! Jättebra sida, och lätt värt pengen varje månad! Än så länge har jag lyssnat på alla Jonas Gardels böcker, senast en bok av Pernilla Lindqvist " allt som betyder något" och nu lyssnar jag på en bok som heter "äta kakan ha den kvar"   skriven av Kristin Emilsson. Kan varmt rekommendera ljudbok plus att lägga pussel. Så himla avkopplande! 
 
Nu ska jag ta och äta min gröt och sedan har jag en hög med tvätt att ta hand om. Sedan kommer mina små hem och jag ska laga stek i dag till hela familja. 
 
Hoppas ni haft en bra helg!