10/5-17 Jag ska bli den som ger trygghet

Nu är jag inne på min fjärde termin på min utbildning att bli förskollärare. Men det höll på att bara bli två veckor.
 
I början av utbildningen var det många omkring mig som hade erfarenhet av att jobba i olika verksamheter. Positivt att höra andras historier men fruktansvärda saker fick man höra. Sånt som är så oacceptabelt och så sjukt att det ens finns människor som är så fruktansvärda mot barn! Alla historier fick mig nästan att hoppa av. Jag klarade inge av det! Jag mådde så dåligt av tanken!
 
Men jag försökte ta det fruktansvärda och det otänkbara och försökar tänka positivt istället. Att jag som förskollärare ska finnas för alla barn, att jag ska bli deras trygghet när de är på fsk och känna att de kan berätta allt för mig! Att om de har det tufft hemma så ska de känna sig trygga på fsk! Att jag kan hjälpa till att göra barn till starka individer!! 
 
Jag hoppas jag blir en bra fsk lärare och att alla barn mår bra och alla sjuka människor där ute aldrig går på ett barn!! 
 
Jag vill att barnen jag haft under deras förskoletid ska minnas mig som en av de bästa och där de kunde känna sig trygga! 
Boken i högsta hugg nu på kvällen då jag skriver så fingrarna blöder.