17/6-17 Att amma och dricka

Något jag har riktigt svårt över är mammor som dricker när de ammar. Helt upp till dig om du vill göra det. Men jag skulle aldrig falla mig in. Dock dricker inte jag alkohol över huvudtaget när mina barn är med. Men tillbaka till amningen...
 
Vi var på en tillställning för ett tag sen och där sitter det en mamma med en bebis på några veckor. Hon dricker vin och ammar. För mig är det så fel! Kan man inte vara utan alkohol eller?? Kan man inte dricka alkoholfritt? Jag vet att 1 -2 glas är ofarligt för barnet men ändå. Det ser riktigt dåligt ut och fruktansvärt onödigt enligt mig! 
 
Vad tycker du?! 
 
 En liten F, som inte ville ha vin i bröstmjölken. 
En 
 
#1 - Corinne

Jag håller med dig. Om vinet nu är högre prio än att ens bebis ska få mat kan ju mamman isf ge ersättning iaf. Men tycker också det är bättre att låta bli 😊

Svar: Precis :).
Maria