28/4-17 Fredag

Hej fredag!
 
Så himla skönt med fredag! Det är något speciellt med just fredag. Det har jag alltid tyckt. Varesig jag varit föräldra ledig ( haft ledigt jämt) eller ej. Denna helg är ju även lång helg! Det är riktigt skönt! Så i dag har vi börjat morgonen med en grötfrukost och straxt efter gick vi ut. Vi är fortfarande ute då det är så skönt väder ute. Vi började med att leka här hemma och sen åkte vi till en park vid slottet och fortsatte att gunga och åka tåg. E blev rädd för alla ankor men efter en stund lugnade hon ner sig.  De var ju väldigt närgångna ankorna. Vi lekte en stund och det var även en annan tjej där. Hon gungade och sedan cyklade hon iväg. Då ser barnen hennes plånbok och nycklar ligger kvar i gungan. Så försöker få tag på henne och tillslut får jag kontant med henne på fb och jag lämnar den på ett café som vi även besökte. Personen i fråga blev jätte glad och det kändes så skönt att kunna göra någon glad! Hoppas om jag tappar mina saker att någon är snäll och tar hand om dem. 
Som sagt blev det självklart en fika också.  Åt även deras egengjord mussli med yoghurt och honung i. Alltså herregud så gott!! Dit kommer vi åka flera gånger den saken är säker. Vi besökte även Helenas jobb och köpte öl till pappsen. Barnen tyckte nog det var spännande att se när hon jobbade en stund.  
 
Just nu leker barnen ute i solen och det små blåser men ändå så skönt med sol!jag sitter och kollar på i vår inglasade varanda. Snart kommer Simon hem och då kan helgen börja på riktigt!  
 
Hoppas ni får en toppen helg!