28/1-16 Lite om mig

Tycker det är väldigt roligt att det har hittat hit flera läsare. Hej på er alla gamla och nya! Jag tänkte köra en liten presentation av mig själv. Är det något som är intressant att läsa kanske? Aja här kommer lite fakta om mig själv hehe.
 
Jag heter Maria och är 25 år. Fyller faktiskt 26 om 6 dagar. Jag bor på landet med min familj som består av Simon snart 27 år om 5 dagar, våra fina döttrar Filippa född 2012 och Elvira född 2014. Det är 1 år och 10 månader mellan våra troll. Vi hyr hus ute på landet och vi har en granne så barnen kan verkligen vara ute utan att vara rädd för bilar. 
 
Jag och Simon har varit ett par sen 22/5 2009. Vi är förlovade sen 6 år bakåt och kära och lyckliga<3. Men ett giftermål ligger långt bort.
 
Jag har en familj som jag står väldigt nära och jag har fina vänner som jag står också väldigt nära. Inga nämnda inga glömda! 
 
Jag håller på att studera till förskollärare och är inne på min andra termin. Utbildningen är på 3.5 år så det är ett tag kvar. Men det ska bli roligt och jag hoppas att jag kan vara med och förbättra förskolan till något ännu bättre än vad den är i dag! Jag brinner för att barn ska få en rättvis barndom och att alla barn ska få vara just barn! Något jag bävar för är den dagen gud förbjude jag är med om något otäckt med ett barn något som är galet hemma eller att barnet far illa vid sig. Den tanken kan få mig att vilja hoppa av. Men jag ska vara där för barnen och föra deras dagar på fsk meningsfulla och roliga!
 
Jag som person är nog rätt snäll, svårt att skriva positiva saker om sig själv. Men jag har iallafall fått höra att jag är snäll, rolig och lite knasig. Jag bjuder gärna på mig själv men innerst inne har jag ett inte så jätte bra självförtroende. Jag pratar gärna och har lätt att ta för mig. Men ändå är jag tillbaka och känner av. Jag är en kameleont lite så och något som jag arbetat med är att jag är konflikt rädd. Men det är bättre och jag tar inget skit längre! Kan stå för mina åsikter och det är ett stort steg för mig! 
 
Vet inte vad jag ska skriva mera men hoppas detta var ett bra inlägg och hojta till om ni undrar över något? Jag ser att ni kollar så något skriver jag så ni kommer tillbaka iallafall hehe. 
 
Hade toppen nu! 
 
 
 
Jäkla mobil att bara slänga in en bild så här. Så får jag inte bort den. Men ni får längta till sommaren lite med denna bild.  
#1 - Lellan

Haha vad gulligt av din mobil att slänga in en sommarbild sådär!

Svar: Haha eller hur:p
Maria

#2 - Sophie

Kul att läsa :) jag skulle också vilja jobba med barn. Eller barns rättigheter men ändå sjuksyrra :)

Svar: Vad kul att du tyckte det:).
Kan man inte kombinera det på något sätt då?
Maria