9/8-18 simskola

God morgon.
 
Det är nu andra veckan som är i full gång med vardagsbestyren. Jag märker på Filippa att det ta på krafterna att börja på ny skola med allt nytt för henne måste jag väcka på morgonen vilket jag aldrig annars behöver göra. I går sade hon att det är många barn på skolan som går i 2an som svär och hon tycker inte det låter kul. Mammas stora tjej. Låg och pratade om massor och hon fick berätta om sina tankar. Älskade barn!  
 
I går var vi på Filippas första simlektion, det gick super bra. Jag och Elvira fick gå ut från den poolen så länge. Men jag och Elvira badade lite till fram till när Elviras skar sig på något och började blöda. Då ville hon inte bada mera. Tur att vi var där tidigare så vi hann bada en stund innan lektionen. Måste säga att medley verkligen var snälla, jag gick till kassan och bad om plåster fick då även en lapp där jag fick gå två betala för en på entrén nästa gång.  Så himla snällt! 
 
Nej nu ska jag ta och väcka barnen så de hinner äta frukost innan skola/ förskola. 
 
Ha en toppen dag! 
 
Filippa fick en gympapåse, nyckelband, en bok om flodis och balonger igår.