30/6-16 Mycket i huvudet

 Nu är jag klar med mitt första år på min utbildning till förskollärare, 2,5 år kvar! Något jag lärt mig detta år är att ta vara på att barnen har ett fantastiskt dagis att vara på och ha dem mera där så jag verkligen kan sitta och läsa och skriva. Bara några timmar men ändå så jag inte pluggar på kvällen för då går det in och ut lika fort. 
 
Jag har nu även fått ett nytt sommarjobb och det är väldigt kul. Är på ett ålderdomshem och alla är så snälla. Mycket att ta in och med nta människor och rutiner. Jag får så dåligt samvete när jag själv blev sjuk i veckan och att barnen inte är 100 än så jobbet blir smått lidande. Men nästa vecka blir det jobb måndag till söndag sen semester med mina underbara barn i två veckor sen jobba i 3 veckor och då är pappsen hemma med barnen.  
 
Barnen är som sagt inte 100 än. På tre veckor har de varit på dagis 4 gånger. De är fortfarande snoriga men pigga. Dock äter inte Filippa något, små petar i maten och vill knappt äta glass. Så vete tusan vad för bacill hon har i sin kropp eller om det bara är en fas? Inte äta fasen? Finns det en sån fas??
 
Hatar känslan att inte räcka till men jag måste lära mig att sänka mina krav och det jag vill och ta det som det kommer. Jag har ett toppen liv med mina barn och sambo och jag är duktig bara att jag måste växla ner några växlar och ta det lugnt. 
 
Nu ska jag försöka att slappa lite sen själv gå och sova. Hoppas Filippa vill äta i morgon!