24/11-19 Helgen

Hej hej. 
 
Denna helg har gått så himla fort! Igår så hade jag och barnen en mys dag! Vi åkte och handla en nisse dörr med lite tillbehör och var på en julmarknad. Där såg Elvira jultomten! Hon blev jätteglad men när hon kom nära såg hon att tomten var en tjej och utklädd. Vi har börjat prata om att det finns en tomte och att tomten har massa medhjälpare som klär ut sig och hjälpen tomten. Allt för att de ska tro en stund till. Väl hemma så plockade vi upp nissedörren och barnen gjorde så fint runt omkring. Så fint att i dag fick de ett brev av nissen där det stod att nissen tyckte de jade gjort fint och att nissen ska flytta in den 1 december. De var så glada barnen! 
När vi hade gjort en massa pyssel så åkte vi hem till Lellan. Där bakade vi pepparkakor och lyssnade på julmusik. Vi åt god mat och sedan åkte vi hem lagom till läggdags. 
 
I dag har jag gjort mina naglar. Barnen var med och det var så duktiga, lite utråkade men duktiga. Jag blir allitd jättenöjd över mina naglar! Tack Jeanette!
 
Sedan efter åkte vi och hämta Simon hos svärmor. Så brasade vi iväg ner på stan där vi träffa Therese, Mattias, Ellen och Milton. Vi åt på donken och sedan kollade vi på bio. Vi såg drottningens corgi. Den var bra men Elvira var riktigt rädd och tyckte så synd om hunden så hon grät. Så jag fick gå ut med henne när det var ca 30 min kvar. Våran lilla goding! 
 
Nu sover alla i familjen utom jag. Jag ska dricka upp mitt te och sedan lägga mig jag också. Jag öppnar i morgon så upp tidigt. Hoppas ni alla haft en bra helg!