9/4-19 Att räcka till

Det här med att räcka till. Att kunna vara där för båda barnen och ge lika mycket uppmärksamhet. Jag vill så gärna vara en mamma som alltid finns där och alltid har tid. Jag kan få dåligt samvete av att jag ibland måste svara i telefonen, skicka ett sms, laga mat, städa. Ja allt det där vardagliga. Jag hade så gärna bara velat släppa allt och bara vara närvarande 24/7.
 
Att jag börjat jobba ordentligt för första gången sen barnen kom och att de från att ha gått ca 25 timmar i veckan till 40. Det märks på dem. Jag får så dåligt samvete! De trivs på både skola och fsk men jag skulle så himla gärna vilja ha de hemma hela tiden! 
 
Jag måste försöka att sluta tänka och sluta ge  mig det dåliga samvetet för det brytter ner mig innefrån. Jag vill så himla gärna att barnen ska må bra och ha närvarade föräldrar. 
 
Att vara mamma är det absolut bästa som hänt mig och det eviga dåliga samvetet kommer jag leva med resten av livet! När barnen somnat tänker jag... kunde jag gjort något annorlunda? Har de känt sig sedda och älskade?
Sen tänker jag att vi bisar kärlek och kramas varje dag och ger uppmärksamhet. Kag måste bara inse att jag är en bra mamma som gör det bästa. 
 
 
 
 
 
#1 - Emma

Du är en underbar mamma till dina fina flickor 😍💕

Svar: Åh tack 😍😍
Maria