21/4-19 Påskhelgen

Hej hej.
 
I dag är det söndag och så himla skönt att ha en till dag med ledigt på! Vi har haft och har fortfarande en kanon påskhelg. Vi började med kolmården i fredags tillsammans med underbara människor. Vi åkte med våra fina vänner  och barnen har lekt massor och åkt flera olika karuseller. Jag åker inga karuseller men jag åkte skalmansbilar och den är den enda jag åker.
 
Efter en hel dag på kolmården tänkte vi att vi åker och käkar innan vi åkte hem. Så vi åkte till en restaurang. Väl där så var det fullt inne så vi fick sitta ute. Sedan kom det flera personer som alla fick hjälp innan oss och servitrisen kollade inte mot vårt håll. Sedan började flera tända sina ciggaretter och då hade vi fortfarande inte fått hjälp på ca 15 min utan de som kom efter oss fick bara beställa. Så vi ställde oss upp och åkte vidare. Så det fick bli max istället. Tur det.. det var både gott och barnanpassat. Vi hade en toppen dag verkligen!
 
I går var vi hemma hos min pappa och hans sambo. Det bjöds på god påskmat och massa prat. Mycket om kök då de också ska bygga om deras kök.
I dag ska Simons familj komma, tyvärr kommer inte alla då magsjukan går men ett litet gäng blir vi och vi ska grilla.
 
Hoppas ni får en bra dag!