18/4-18 härligt med vår men svårt att somna

Hej hej!
 
Det här med nattningar som blir så svårt nu när våren har kommit. Barnen tycket inte alls att de ska gå och sova fast kl är mycket. De har svårt att komma till ro när det är ljust i rummet. Jag har köpt rullgardiner som var värdelösa! Så måste köpa nya som stänger ut mera ljus. Jag förstår dem till fullo att det är svårt!
 
Sen det här med att jag känner mig sååå värdelös i skolan just nu gör ju inte saken bättre! Jag är en praktisk människa som lär mig i samspel med andra och inte genom att skriva tentor och olika uppsatser!  
 
Men det kunde vara värre dom min pappa alltid säger och det är sant. 
 
Men iallafall. Det är inte bara tråkigt och jobbiga saker som hänt i dag utan bra med. 
 
Jag har fått ut mitt nya körkort, men rätt efternamn( då jag ändrat).
 
Jag hittade gummiatövlar till Filippa plus strumpbyxor.  Dock ska jag lämna tillbaka två och köpa större storlek. Ungen har nu 122/128 i strumpbyxor.  Då sitter de lite löst men oj våra lilla bebis börjar bli så  stor!!
 
Jag har jobbat två timmar på skolan som  är så roligt! 
 
Efter fsk så var vi ute och gick en promenad fick jätte fina bilder på filippa som jag dock inte fick visa för någon. Mammas stora tjej! 
 
Nu sover barnen och jag ska dricka te och lyssna på ljudbok. 
 
Sen i lördags när vi kollade när Filippa red.
 
 
Ha en bra kväll!