16/2-19 Lördag

Fy vad jobbigt det är när jag känner att det inte är riktigt 100 i kroppen men det bryter inte ut. Det bara ligger där och gosar runt i min kropp. I början av veckan var Elvira hemma med feber och förkyld, sen har Simon varit hemma med samma sak. Bara jag och Filippa som klarat oss. Men nu har jag känt i några dagar av förkylningen och små ont i huvudet och kroppen. Igår vakna Filippa med hosta och små snorig. Så nu när helgen är här så ska vi vila och bli friska. Just nu är Simon och Filippa i stället, i dag är det teori så ingen ridning. Men jag kommer ihåg när jag red på ridskola att teori lektionerna var rätt roliga de med. Elvira står i duschen och jag dricker kaffe och lapar sol i från köksfönstret. Så underbart med sol!! I dag som sagt blir det att ta det lugnt, jag ska ut till kaninerna så de får röra lite på sig nu när snön är borta. Förra veckan gick jag ut med Brummelisa men hon var ute i 2 minuter sen hoppade hon in i buren igen. Kallt för hennes små fossingar! Men i dag är det fint väder så då kommer de båda tycka det är skönt att få röra på sig.
Nu ska jag ta gå ner till Elvira som står och skriker. Hon är lite som lotta på Bråkmakargatan den där Bruttan! Hoppas ni får en bra lördag!