25/8-18 lördag

Hej hej.
 
Lördagen började kl halv 7 med att båda barnen vakna och var pigga och glada. Fram tills nu så har vi hunnit med frukost och att spela lite bingo. Nu leker barnen affär och jag sitter och tittar på från soffan med min kopp kaffe. 
 
I dag har vi fullt upp, barnens ridlektioner börjar igen. Vi ska till Häfla där det är marknad. Min mormor bodde där när hon var liten och min mormors morfar jobbade där och finns med på många foton. Känns lite som vår traditon att åka dit och jag är uppväxt med att åka dit. Jag vill gärna att barnen också ska bli medvetna om hur det var för och att deras förfäder jobbat och slitit där i smedjan.
 
Efter att vi varit på Häfla ska alla hänga med hem till oss i huset. Där vankas det kräftskiva, så himla gott. Så igår kväll gjorde jag två pajer, en tacopaj och en kräftpaj. Luktar jätte gott när jag öppnar kylen!
 
Hoppas ni får en bra lördag! 
Nu ska jag dricka mitt kaffe sen städa den inglasade altanen då vi ska sitta där och gotta oss.