2/4-18 Ingen ersättning

Hade inbrott i tisdags i bilen då dem tog plånbok och mobiltelefon.  Hade kvar att betala på den telefonen men jag tänkte att det är inget fara jag har försäkring på den! Jo visst hade jag försäkring men den täcker inte stöld från bil bara stöld från hemmet! Så där får jag ingen ersättning utan får snällt betala det som är kvar. Då sa många testa med din hemförsäkring,  för det har jag ju. Men jag har bara bas då ingår det bara stöld i hemmet inte i bilen så ingen hjälp där inte. Sedan sa folk kolla med din bilförsäkring för rutan som är sprucken. Men ikke jag har bara trafik. Så ja jag får betala allt själv och betala av på en mobil som det är 1000 lappar kvar på och har fått stå för reparationer på bilen själv. Allt detta jäklar strul pågrund av att en eller flera människor inte blivit uppfostrad rätt och vet vad som är skillnad på mitt och ditt!