14/11-17 Prickar

Denna dag blev inte riktigt som tänkt. Gick upp som vanligt och brumma iväg till fsk med barnen. När vi kom dit visade jag upp prickarna som E hade fått igår på kvällen. Hon är typ knottrig på ryggen och magen. Jag vet inte vad det är för prickar och hon är helt som vanligt och pigg och glad. Men jag ville vara ärlig och visa prickarna. Fröknarna tyckte jag skulle åka till vc med henne. Så klart jag gjorde det. F fick vara kvar på fsk. Då var det en kvart kvar tills jag skulle vara på vfun. Så fick ringa dit och säga att jag vabbar. Sedan hade jag en viktigt möte på vfun som jag även det fick ställa in. 
 
Trodde jag skulle få tid fort men ikke. Kl 15 fick jag som tur var tid hos vår bvc. Då kunde vi även ta med F så hon fick göra sin 5 års kontroll. Ett stort godkänt fick hon! 
Elvira fick vi ingen klarhet över. Prickarna är som scharlakansfeber men ingen feber har hon. Hon är annars helt frisk. Men något virus är det hon fått. Så i morgon får hon vara hemma. Så får vi se hur hon ser ut i morgon. F vill jätte gärna till fsk  och det fick hon så gärna så. Så hon ska dit och busa och jag och E vet jag inte vad vi ska göra då de ska tapetsera i vardagsrummet i morgon.
 
I dag har de gjort klart barnens rum. Så det blev jätte fint!