2/5-17 Olle har tagit sommarlov

Hela förra sommaren så levde vår kanin Olle utomhus och sprang lös på gården då hon rymde från sin utebur. Funkade jätte bra och till hösten fick vi in henne. I dag tyckte jag att hon kunde få komma ut lite och få äta lite grönt så ut i buren fick hon komma. Men när jag skulle hämta in henne blev så jätte arg på mig och morrade typ. Aldrig hört en kanin låta så där hon var så arg. Jag blev nästan rädd för henne. Så jag fick öppna upp buren ännu mera och precis när jag tog tag i henne slant hon mellan fingrarna på mig och sprang iväg.  Så nu har lilla Olle tagit sommarlov. ( olle är en tjej, F som har döpt henne). Så nu får vi se hur långt tid det tar för oss att få in henne denna gång. Galnare kanin finns nog inte!! 
 
Annars i dag har vi varit ute från morgon till kväll.  Barnen har varit på fsk och varit ute där hela tiden jag har pluggat ute och sen när mina små kom hem har vi varit ute. Så färg har vi nog fått på oss i dag! Får bli att smörja in barnen i morgon! 
 
Till middag blev det grillat med grannarna. Så himla härligt! Älskar våra grannar! 
 
Nu försöker jag få barnen att somna. S är u huset och målar för fullt och i dag köpt golv så snart är första rummet klart! Så duktig! 
 
Nej nu ska jag göra välling åt lillisen som skriker efter det i sitt rum.  Hade bra alla!! 
 
 Så snyggt när jag har glasögonen kvar när jag tar av mig dem. Värsta med att ha glasögon på sommaren!