5/6-17 En bra måndag

Kvällen är här och vi har haft en väldigt bra måndag! 
 
Morgonen började dock med huvudvärk direkt när jag vakna som inte riktigt släppt än. Så hoppas jag kan sova bort det i natt.  E väckte mig tidigt och när jag väl gick upp ja då vänder hon sig om och somnar om och sover till halv 10!!!! Har nog aldrig hänt sen hon var en bebis. Så fick väcka henne då vi skulle in till stan och ta TBE spruta alla tre. 
 
Sprutan gick jätte bra att ta. F ville börja och hon sa inte ett knyst när hon fick den. Hon sa bara att det sved lite min stora flicka.  E var också jätte duktig pep till lite då det som sagt sved en aning.  Men när de fick se allt som fanns att välja mellan som man fick blev de glada. Båda två valde 3 tatueringar var på små bakterier och fästingar hehe. 
 
Efter sprutan åkte vi och möte mamma och där efter hämtade vi upp Lellan. Så åkte vi till ett café och fikade. Så himla mysigt var det vid strömmen och fikat var jätte gott.
Vi gick även en sväng och kollade på alla fina blommor och så gav vi ankorna mat. Men fy vad otäcka fiskmåsar är, de är så på och barnen blev lite rädda även vi vuxna hehe. 
 
När vi kom hem så var vi ute i blåsten och lekte. Efter middagen gjorde vi en rabarberpaj som vi bjöd grannarna på. Skrev och frågade fall de ville fika med oss, det ville dem.  Sen kom jag på att alla mina former är nedpackade i nya huset. Så fick göra en paj i deras form som vi åt hemma hos grannarna hehe.men god blev den! 
 
Nu försöker jag få minstingen att sova. F försökte sova men hon har ont i sin arm efter sprutan så hon sitter framför tv en stund till. När E har somnat ska jag plugga. 
 
Hoppas ni alla haft en bra måndag!