18/6-17 nu är det sommar!

Jahop. I dag var tanken att träffa en kompis och hennes barn. Istället fick det bli en tripp till apoteket och köpa lussmedel. Ja ni läser rätt LÖSS!!!! Vi har fått löss!!! 
Först såg jag på F en massa ägg och sedan en luss.  Alltså det är så äckligt.  Sen kollade jag S och han hade några ägg. Sen kollade han mig och jag hade också ägg. E hade en liten liten luss och ägg. Alltså det är så sjukt äckligt!! Kliar i håret hela tiden. Fast jag vet att allt är dött nu!! Ska göra om samma prosedur om en vecka.  Usch ryser när jag tänker på vad sin funnits i sitt hår.  Så äckligt! Jag känner mig liksom skitig och skabbig på något vis.
 
Men om man räknar bort lössen så har vi haft en bra dag. Vi har varit ute mest hela dagen och lekt. Sen tog det säkert 2 timmar om inte mer att lusskamma oss alla. På eftermiddagen kom svärmor och hon och S har fixat i barnens rum. Så nästa vecka kanske vi kan börja måla! Så härligt!!
 
När de höll på i rummen gick jag och barnen till vårat smultronställe.  Jag har inte sätt så många smultron på flera år. Och det är ju så fruktansvärt gott och luktar verkligen sommar! 
 
 
 
Nu ska jag umgås med min stora älskling! Ha en bra kväll!