17/1-17 Kväller

 Kvällen är här och barnen sover, jag har pluggat och nu sitter jag framför tvn och slappar. 
 
I dag har jag haft redovisning och det var intressant att höra allas olika appar de kollat på. Dock var det inte så kul när flera hade likadana appar. Så 3.5 timma och sitta och lyssna på upprepningar det gjorde mig en aning trött hehe. 
 
När vi kom hem blev det mys i soffan, lite små tjafs men mest bara en mysig eftermiddag med mina troll. Nu sover de och i morgon blir det förskolan igen och jag ska plugga det sista inför tentan på torsdag. 
 
Något Elvira börjat med när jag ska hämta dem är att vägra att hänga med hem.  Hon springer iväg, blir arg och vill leka på dagis. Jätte bra att hon trivs men skönt om hon även vill komma hem hehe. När hon väl kommer in i bilen blir allt bra men protestera in i det sista. Plutten<3.
 
Ne nu ska jag ta och göra mig lite kvällsmat sen lägga mig i sängen. 
 
Ha en bra kväll!
 
Haha älskat när Filippa tar kort. Denna snygga på mig tog hon heheh <3.
 
 
#1 - Sara

Du som pluggar till fsk-lärare kanske skulle sluta skriva dagis och börja använda det rätta ordet istället. Särskilt med tanke på att du själv ska jobba på förskola och inte dagis.

Svar: Jo jag försöker tänka förskola när jag skriver men blir lätt dagis. Alltid varit dagis för mig. Jag bryr mig inte om någon säger dagis eller förskolan. Om barnen säger dagis eller föräldrarna bryr jag mig inte om faktiskt. Så skriver ibland dagis och i bland förskolan och kommer fortsätta skriva det. I skolan säger jag förskolan hemma är det olika ibland förskolan ibland dagis... jag ska bli förskollärare på en förskola men alla får säga vad de vill.
Maria