9/4-17 Söndag med mycket gjort

Söndagen är här och i skrivandes stund nattar vi ett varsit barn. Vi har haft en kanon helg och en toppen söndag.  Började med att jag vakna halv 7 och var jätte pigg, så kände att det var onödigt att ligga kvar i sängen så förflyttade mig till soffan istället. Efter någon minut kom E och gjorde mig sällskap<3. Vi låg och myste en stund och så kom F och sen blev det att börja dagen med frukost framför tv. 
 
Det första F sa när hon vakna var
-jag vet vad vi ska göra i dag... vi ska rida!
Och jajamensan klockan 10.45 stod vi redo i stallt med hjälmar på och barnen fick borsta lilla pichacu. Jag fick också hjälpa till där i ett hörn och så mysigt. Så rogivande att vara bland hästar. 
När tjejen som höll i ridningen frågade vem som skulle börja tog E ett steg framåt och sa
- jag vill rida.  
 
Det kostade 20 kr per barn och det var det värt. De fick rida en bit på en skogsväg sen in i skogen en bit. F red helt själv utan att jag höll i henne och lyssnade noga på tjejen som sa när hon skulle luta sig bakåt och framåt.  Våra fina duktiga tjejer. F vågade till och med trava några steg.  Alltså så stolt man blir när sina små börjar bli så stora!  Så detta kommer vi göra flera söndagar!! 
Vi hade även med oss moster Lellan och Sebastian som tog kort så har tyvärr inte fått några än men ska bli så kul att se. 
 
När vi kom hem blev det lunch, bus och städning. 
Jag har även varit och tränat. Hade en intro med hur alla maskiner funkar och fått ett tränings schema. Känns riktigt bra och jag ska verkligen försöka komma igång nu!!! I dag tränade jag i 45 min och jag är så jäklar stolt över mig själv! Jag klarade till och med av att jogga fort i 3 min och hade mer att ge men vill börja lite lugnt.  Jag blir så glad! 
Mitt mål är att jogga stadsloppet här den 24 maj! 
 
Ne nu ska jag och S ha lite egentid här hemma. Barnen sover ( kan vara så att S också somnat) men en mysig kväll blir det sen hem till andra huset i morgon. 
 
Ha en super söndag kväll!
 
Bad S ta kort innan jag åkte och träna hehe
 
Träna träna