Dagen före dagen D!

För ett år sen den här tiden hade jag lite små ont.  Men inte så farligt. Jag hade på dagen varit på besök hos en barnmorska som var riktigt kall och sur som även skickade upp mig till förlossningen då jag hade protein i urinen som vanligt. Blev då en lång dag på förlossningen med provtagning och väntande. Hade två underbara studenter som tog hand om mig. När jag kom dit var jag öppen 2 cm som jag hade varit i flera veckor.  
Vid ul såg dom även att Elvira var en stor bebis så dom ville att hon inte skulle ligga och gotta sig allt för länge så jag fick veta att om hon inte hade kommit inan torsdag skulle jag bli igångsatt då. Efter 6 tommar kom det en förlossningsläkare in och kollade tappen och allt. Var då öppen 4 cm så det hade dragit igång av sig själv under dagen.  Så efter en jäkla hinnsvepning så drog det igång med sjuka förvärkar så jag inte kunna köra själv hem så Simon kom. Hämta Filippa och åkte hem och vänta. Natten var okej fram tills morgonen satt och vanka av och an i soffan medan mina älsklingar sov. 
Inte kunde jag veta att världens bästa och underbaraste Elvira skulle födas den kvällen den 1 oktober kl 19.45 4150 g och 51 lång! Så mycket kärlek och lycka!! 
 
I morgon blir du 1 år och jag är så stolt över dig och dina framsteg älskade unge!! <3 <3
 
 
#1 - Lellan

Alltså...den där bilden!! <3 <3

Svar: Vist är den mysig? Lyser bus om henne:)!
Maria