Mitt 2014

Oj oj vad fort detta år gå tt. I morgon är det sista dagen på året och sem börjar ett nytt år med en massa roligheter.
 
Vi börjar med januari.
 
Den 10 jan tog jag ut min kopparspiral då vi hade planer på syskon vart efter. Gick riktigt fort denna gång för den 13-14 jan blev jag gravid. Hela januari gick jag och trodde jag var gravid med negativatester men den 26/1 fick jag ett fint plus på stickan! En riktig bra början på året!
 
 Läs mer om januari månad här
 
 
Februari
Filippa börjar på dagis i stan. En mysig förskola med bra pedagoger inskolningen går bra. Jag mår illa varje dag på morgonen men jag lever på hoppet att det snart ska gå över... eller hur.
Jag jobbar och står i och Simon väntar på operationstid för sitt knä. Och en dag ringer dom och säger att en tid blivit ombokad så upp på  operation och kom hem med en jäkla massa tabletter och sprutor han ska ta.
Filippa fick även vattenkoppor och hade det över hela kroppen även i munnen mammas goding!
 
Läs mer om februari månad här
 
 
Mars
Marsmånad bestod av att packa packa packa då vi flyttade i slutet av Mars. 
Mamma och mormor hjälpte till att flyttstäda och laset var på väg ut till huset!
 Den 26/3 gick jag ut på bloggen att 3 skulle bli 4 så underbart att få skriva ut det och bara njuta!
 
Läs mer om mars månad här
 
April
Jobbade rätt mycket denna månad och mådde fruktansvärt illa. Fick lergigan tabletter utskrivet och det var verkligen räddaren i nöden! Stod varje morgon och hulka men inget kräks kom som tur är. Men fy vad illa jag mådde. Filippa gick på nya dagiset och så fick hon ögoninflamation och 1 vecka efter åkte jag på det också!
 
Läs om aprils månad här
 
 
Maj
Den 8/5 var vi på rul och fick reda på att vi väntade en liten lillasyster! Underbart och chokande då jag var så säker på att det var en liten pojke. Den 8 maj var det även 3 år sen min älskade bror dog <3<3.
 
Läs mer om Maj månad här
 
Juni
Denna månad bestod av midsommarfirande hemma hos en kompis med massa folk och barn. Grillning och lite lekar sen när kvällen kom åkte jag och Filippa hem och myste vidare medan pappa festa vidare. När jag går tillbaka i bloggen var det lite snorigt för Filippa, en massa grillning och bus med vänner. Magen växte som bara den och vi var nere på 2 siffrigt. Att den andra graviditeten kan gå så fort han knappt fatta att jag var gravid förens Elvira var här<3!
 
Läs mer om juni månad här
 
Juli
Vi tvättade en massa bebiskläder och lade dom i Elviras garderob. Jag började få fruktansvärt ont av min foglossning. Denna gång satt det onda framtill istället för bak med Filippa. Hade så ont hela sommaren så jag knappt kunde gå. Vi badade massor och jag svettades hela tiden. Trodde inte man kunde svettas så mycket som jag svettades denna sommar. Rekord varm sommar plus höggravid VARMT!!
 
Läs mer om Juli månad här
 
Augusti
Fick sån jäkla smärta i magen som visade sig vara jag magkatarr fy vad ont jag hade!! Men med lite omeprasol försvann det.
Magen växte för fullt och hon sparkade hela tiden och jag hade fortfarande ont och mina hemorojderr blev bara värre så jag knappt kunde sitta! Var väldigt mycket med min mamma under sommaren och vi var och bada!
 
Läs mer om augusti månad här
 
September
Oj oj nu var det nära. Under sommaren var jag uppe på förslossningen säkert 4 gånger då jag hade små problem och så blev jag uppskickad av min bm någon gång då jag hade plus i urinet. 
Var även val i spetember och ja politik är inte min starka sida men rösta gjorde jag. När jag tittar tillbaka på sep månad så var det mycket värk och tungt. Filippa var på dagis och jag sov mest när hon var där. Orkade inget och ville ha våran dotter här!
Den sista september fick jag en dunder hinnsvepning efter att jag varit på förlossningen 6 timmar för en massa prover. och inte trodde jag att den skulle ge sån värkan att våran älskade dotter tittade ut dagen efter!
 
Läs mer om september månad här
 
Oktober
Den 1 oktober var en av de bästa dagarna i mitt liv. Då kom lilla Elvira till världen 19.45 4150g och 51 lång! Mammas och pappas fina! Var på bb i 2 dagar och Filippa älskade sig lillasyster från första stund! 
Denna månad är som i en liten bubbla. At från att ha ett barn till två var en omställning men så underbart! 
 
Läs mer om oktober månad här
 
November
Bakade och stod i då vi skulle ha kalas för Filippa som fyllde 2 i december. Hade ett kalas den sista helgen i november och hon fick så mycket fint. Vi var i ullared och träffade min syster och hennes kille som bor där nere och vi sv över en natt och det var så mysigt! Hittade en hel del på ullared och julklappar och presenter var klara.Filippa hade sitt första tandläkar besök och hon var så duktig!
 
Läs mer om november månad här 
 
December
Min fina fina Filippa blev 2 år! Så sjukt så fort tiden går älskade barn! Hon fiick så himla mycket presenter och vi åt kakor hela tiden kändes det som. Vi har åkt pulka och lekt ute när vädret tillåtit. Filippa har varit väldigt lite på dagis då hon nu har jullov. Vi har firat julafton 3 gånger än så länge och i dag blir det 4 och sista julaftonen och i dag är det även nyårsafton. Detta år har gått så fort och varit helt underbart! 
 
Läs mer om december månad här
 
Jag är så lyckligt lottad har den underbaraste familjen och vänner! 
 
 
 
 
#1 - Mamma

Du har haft ett underbart år!! Hoppas 2015 blir lika bra och att ni får fortsätta att må så bra som ni gör nu!